Isnin, Ogos 04, 2008

Mahalnya Winter Mushroom

Pada hari Sabtu yang lepas sy telah ke pasar besar cari sayur dan ikan nak buat stok seminggu.So sambil memilih tu ada satu insiden yg terjadi yg mana seorang aci telah memekak marah coz cendawan dia kena 'sapu'.Padahal sy nampak dia amek dan letak dlm bakul dia dan menunggu giliran 4 bayar le.Tapi dek kerana ramai ari tu so dia g la cari bahan lain agaknye la.So sampai la giliran dia bayar.Sy yang duk kt belakang dia ni terperanjat tetiba dia memarahi tokey kedai ni coz cndwn dia ilang 1.Untuk pengetahuan semua cendawan yg di beli ada 2 jenis cendawan tiram dan Winter. So yg ilang tu cendawan yg kt gmbar bawah ni.
So dia suruh tokey tu kuar kan yg lain malangnye dah abis.Dia pun apalagi ngamuk la dan terus tinggalkan bakul naik motor balik kot...So sy tanya la ngan tokey tu xde lg ke cndwn tu dia kata mmg xde,masa cdnwn tu lum ilang sy smpat la tgk harga dia dan berat serta pengeluar dia sapa rupa2nya import dari Thai..Tokey tu pun kata mmg satu melaka ni xde pengeluar dari M'sia so sy kata kt tokey tu sabar le nanti mesti ade..Aku ler kengkonon nak jd salah seorang pengeluarnye hehehe.Bercakap (dalam hati).Apalagi tokey tu kata "ha bagut la nanti wa kalu lu jd itu tokey ini cndwn wa amek sama lu x payah g tmpt lain ma."Itu le yg menjadikan sy teruja nak memvariasikan tanaman cendwan aku ni.Dia mmg amek cendawan tiran sy so leh la cucuk jarum.Mahal tau harga dia,x sampai 100gm dah RM2.00 ciput je cndwn dia bila kena goreng kalu takat sebungkus beli maknanye sorang je leh makan.Tu la kpd sesapa yg ade info atau menganjurkan kursus tanaman cndwn ni sila le bg tau ye.Selain tu sy juga cari pembekal benih cndwn kukur,cndwn busut dan cndwn jerami.
.PLEASE INFORM ME IF U GOT THE INFO.

1 ulasan:

Alan Curtis berkata...

Saya ingin berkongsi dengan anda semua di sini tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Encik Benjamin yang membantu saya dengan pinjaman sebanyak 400,000.00 Euro untuk memperbaiki perniagaan saya. Ia mudah dan cepat apabila saya memohon pinjaman apabila keadaan semakin kasar dengan perniagaan saya. Benjamin memberi pinjaman saya tanpa berlengah-lengah. di sini adalah e-mel Benjamin / e-mel kenalan: +1 989-394-3740, lfdsloans@outlook.com.