Selasa, Julai 22, 2008

Hasil Pertama

Ok ni la rupa bentuk cndwn yg aku dah load dalam rak yg huby aku buat kan.Tu sebahagian daripada yang aku dah masukkan la.Setakat ni Alhamdulillah hasil dia mmgla bagus sgt..Mungkin sebab kawasan aku ni sejuk dan hasil yang pernah aku dapat untuk 1 bongkah mencapai 200g.




Yang ni lak gambar waktu malam yang aku amek...Pagi td masih lagi boleh tahan kecil.Malam ni dah besar giler..So anak aku pun apa lg "Bu petik la cendawan ni buat sup"Aku dan huby apa lg petik la...Bukan jual tp kami petik dalam 9 bongkah la buat goreng tempura...anak aku dapat la makan sup mlm tu.Bukan tak pernah makan tp xcited nye pasal kot coz aku baru benarkan mereka masuk malam tu...Selama ni dia xdpt masuk aku tak kasi...takut jahanam bangsal aku...Dia jenis lasak....kang salah petik ke salah jalan ke abis cndwn aku nak buat jual..dah la tak banyak baru nak mul ala kata org.Tapi yang sedihnye cendawan ni x serentak kuar.Selepas di selidik dan tanya org lain yang pakar skit dari aku..kata mereka mungkin tarikh pembuatan bongkah ni tak sama.Mana taknye masa aku beli dah berlonggok kat bawah balai.Mungkin betul gak apa yang dikata.So sekarang ni aku dah tak pening lagi coz dah buat bongkah sendiri.Dah dapat tempahan pun dan yang bestnye banyak lak tu..Ermm bukan jual cendawan tapi jual bongkah..Hehehe.So InsyaAllah dalam bulan Sep ni makin banyak la bongkah dan cendawan yang akan kuar coz next week bangsal baru sedang dalam pembinaan kat tanah yang aku baru beli tu...Tunggu dan lihatlah hasilnya.

Tiada ulasan: